Høng Privatskole logo

Hvorfor går vores elever her?

Det er der rigtig mange forskellige grunde og årsager til. Heldigvis. Og hvis man starter på Høng Privatskole - så kan alle vores børn bekræfte, at vi og de er gode til at tage imod nye børn.

Visdom, Venner & Vitaminer

Der kan være mange gode grunde til at starte på Høng Privatskole....

  • Måske vil forældrene gerne have, at deres barn går på en privatskole. Med de fordele og muligheder, der følger med det.
  • Måske vil barnet gerne skifte skole, fordi der er noget uhensigtsmæssigt af en art på den nuværende skole.
  • Måske vil forældrene gerne sætte fokus på deres barns faglighed, sociale kompetence og generelle sundhed.
  • Måske oplever forældrene, at deres barn - af forskellige årsager - ikke trives på den nuværende skole.
  • Måske oplever barnet, at der er meget drilleri - og måske mobning - på den nuværende skole.
  • Måske er der kortest afstand fra hjemmet til Hovedgaden 47.
  • Måske kender barnet flere af de børn, der allerede går hos os.
  • Osv, osv, osv....

Vi tror på mangfoldigheden....

Alle børn er forskellige. Den forskellighed skal håndteres ved at tilgangen til børnene er forskellig. For kun ved at møde børnene, hvor de er, kan de udvikle sig og lære optimalt. 


Og alle børn skal have det mest optimale fundament, når de går i skole. Dette fundament konstrueres gennem individuelt tilrettelagte læringsmiljøer, hvor barnet hele tiden skifter mellem egen læringsstil (differentiering) og klassens samlede undervisning (pensum).


Gennem brug af alsidige læringsformer og undervisningsdifferentiering, forsøger vi at tilpassse undervisningen, så vi kan udfordre og understøtte den enkelte elevs behov.


Nogle børn er lidt stille - og har måske brug for ro. Nogle børn er lidt urolige - og har måske brug for aktivitet. Andre børn er alt muligt andet og en blanding - og har brug for forskelligt. Når disse mangfoldige børn fungerer sammen - så lærer alle så meget mere, end hvis de bare går i klasse med nogle børn, der er ligesom dem selv.



Share by: