SFO'ens dagligdag & rytme

Efter skoletid er der både brug for fordøjelse, ro, aktivitet og udfordring

Sådan er det at gå i SFO Solstrålen

SFO Solstrålen er et udviklende pædagogisk fritidstilbud til skolens børn i 0.-3. klasse inden for rammerne af Høng Privatskoles profil og værdigrundlag. Børn fra 4. klasse, som går i SFO'en, er under udslusning i løbet af kalenderårets 2. halvår. Vores overordnede mål er at tilbyde trygge og inspirerende rammer for det enkelte barn, dets forældre og medarbejderne. Her skal udvikling, trivsel, aktivitet og leg skabe grobund for et meningsfuldt fritidsmiljø, så børnene bl.a. udvikler deres sociale kompetencer og får de mest optimale muligheder for at udvikle de færdigheder og kvalifikationer børn skal have i dag, for at kunne klare sig godt i det omgivende samfund.

Dagens rytme - hvad sker der i hvilket tidsrum og på hvilke tidspunkter, som det ser ud de fleste dage:

Tidspunkt Dagens rytme
Kl. 06:15 – 07:50 Solstrålen åbner. Dagen starter med stille leg og små aktiviteter. Vi tilbyder sund morgenmad.
Kl. 12:50 Åbner Solstrålen igen. Udeleg.
Kl. 13:20 Børnene hjælper til med at servere et sundt mellemmåltid. Til dagligt drikkes vand.
Kl. 13:40 Starter dagens aktiviteter. Nogle gange er aktiviteten planlagt i forvejen, andre gange er det spontane aktiviteter.
Kl. 15:00 Vi hjælper gerne børn over Hovedgaden efter aftale.
Kl. 16.00 – 16:45 Dagen afsluttes med stille aktiviteter såsom leg og spil (fredag lukkes kl. 16:00).